Известие

Collapse
No announcement yet.

Колеги Помощ, бензин в маслото!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Колеги Помощ, бензин в маслото!

    Днес отидох да си сменя маслото, и като го източиха ми дадоха да го помириша. Цялото миришеше на бензин. От няколко дни забелязах, че нивото на маслото се е вдигнало.Цяла зима я карам студена, до работата понеже ми е близо и не може да загрее. Не я юркам като не е загряла. Забелязвам, че от аспуха хвърля направо вода, като е студена и се форсира. Преди два дни ми направи много странен проблем, беше загряла, и като я паркирвах и вече спрях изведнъж оборотите почнаха да играят от 500 до 1500 без да спре, сама се изфорсирваше и падаха оборотите. Изгасих я и запалих отново, нямаше проблем докато не я изфорсирах и започна пак да го прави. На следващия ден нямаше проблеми.Смятах да слагам скъпо масло, но се отказах и сложих някакво ESSO Ultra 10/40, което все пак не е много евтино, че не се знае дали скоро пак няма да го сменям. Кажете моля Ви от какво може да се е получило това смесване на маслото с бензин и какво да направя за отстраняването му.
    Благодаря предварително!
    146 1.4 Boxer 90HP +-
    Ranault Scenic 1.6e 90HP+Метан

  • #2
    При мен беше заминал термостат като ми направи този номер бензин в маслото, дигаш ли температура или повече от 60 не ти показва на таблото? А това за играенето на оборотите на ламбда сонда намирисва ама за нея на диагностика ще си покаже.
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS
    Alfa Romeo 146 1.6 TS - ex
    Fiat Brava TD100

    Comment


    • #3
      Термостата ми е нов, не е от това. Загрява си нормално до 86 градуса. Днес смених и горивния филтър.
      146 1.4 Boxer 90HP +-
      Ranault Scenic 1.6e 90HP+Метан

      Comment


      • #4
        Колеги, вижте какво прочетох в форума на Форд:
        "Инжекционният двигател (със ел. бензинова помапа) има само една възможност да "смеси" бензина с маслото - погрешно дозиране на горивото! Компютъра (въз основа на датчика за температура на двигателя) погрешно калкулира нужното количество бензин (ако датчика ВИНАГИ "показва" студен двигател, количеството гориво винаги е МНОГО повече от колкото е нужно!) и гориво-въздушната смес става много богата. Прекалено богата смес не изгаря напълно, в цилиндрите остава бензин, който:

        1. Се оттича по стените на цилиндрите, преминава през сегментите и попада във картера (от тук мирише на бензин!, но това е по-малкото зло);
        2. Измива маслото от стените на цилиндрите, което повишава триенето и води до бързо износване, дори и до задиране на буталата в цилиндрите. След като бензина се смеси с маслото се намалят смазочните качества на маслото и почва да циркулира във маслената уредба на двигателя, което води до недобро смазване на самият двигател -> отново повишено триене и бързо износване на двигателя (това е истинската причина поради която трябва да се отстрани проблема възможно най-скоро!).

        Бих препоръчал смяна на датчика за температура на охлаждащата течност (нов струва доста! около 40 лв. в МП, иди до някоя морга и си вземи от какъв да е Форд до '95г. всички са еднакви), след което колата да се замери на газанализатор и да се види дали гориво-въздушната смес е все още богата."

        Скоро си откачах клемите на акомулатора, ако нещо компютъра е направил грешка дали това не е причината.
        146 1.4 Boxer 90HP +-
        Ranault Scenic 1.6e 90HP+Метан

        Comment


        • #5
          Тва гореказаното е вярно, ма говори и за поизносена цилидрово-бутална група /малиии колко научно звуча / тоест поиздухан ДВГ, препоръчително е според мен диагностика на компа, за отстраняване на евентуална грешка, и МОЖЕ БИ смяна на сегменти, ма може да пробваш и с по гъсто масълце /нещо като VS Vision 15W40 /
          Успех!
          Mitsubishi Outlander
          Mitsubishi Space Star
          Daihatsu Terios

          Comment


          • #6
            [quote="dievx"]Колеги, вижте какво прочетох в форума на Форд:
            "Инжекционният двигател (със ел. бензинова помапа) има само една възможност да "смеси" бензина с маслото - погрешно дозиране на горивото! Компютъра (въз основа на датчика за температура на двигателя) погрешно калкулира нужното количество бензин (ако датчика ВИНАГИ "показва" студен двигател, количеството гориво винаги е МНОГО повече от колкото е нужно!) и гориво-въздушната смес става много богата. Прекалено богата смес не изгаря напълно, в цилиндрите остава бензин, който:

            1. Се оттича по стените на цилиндрите, преминава през сегментите и попада във картера (от тук мирише на бензин!, но това е по-малкото зло);
            2. Измива маслото от стените на цилиндрите, което повишава триенето и води до бързо износване, дори и до задиране на буталата в цилиндрите. След като бензина се смеси с маслото се намалят смазочните качества на маслото и почва да циркулира във маслената уредба на двигателя, което води до недобро смазване на самият двигател -> отново повишено триене и бързо износване на двигателя (това е истинската причина поради която трябва да се отстрани проблема възможно най-скоро!).


            Датчик за Лада стува 8-9лв.,ако е с две скорости от опел 15лв.Втора употреба не е препоръчително

            Alfa33 1.3 90г.Alfa33 1.5 93г.Alfa33 1.4 94г.Alfa146 1.4TS 97г.Alfa146 1.8TS 99г.Sprint 1.5 78г.Аlfa33 1.7 4x4 91г Sprint 1.7 16V 83г.Alfa145 1.3 96г.Alfa156 2.0 99г.147 1.6 03г.145 2.0 Alfa159 1,9 JTD Ti

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Crusader
              Тва гореказаното е вярно, ма говори и за поизносена цилидрово-бутална група /малиии колко научно звуча / тоест поиздухан ДВГ, препоръчително е според мен диагностика на компа, за отстраняване на евентуална грешка, и МОЖЕ БИ смяна на сегменти, ма може да пробваш и с по гъсто масълце /нещо като VS Vision 15W40 /
              Успех!
              Не е задължително да е поизносена - бензина е много по-"тънък" от маслото и дори и на коли с много малки хлабини при много богати смеси се оттича в картера и мие стените на цилиндрите.

              Възможните причини за "богатата" смес са
              1. температурни датчици (вода/въздух)
              2. ламбда сонда - в closed-loop режим еку-то се опитва да докара ламбда 1, или 14.7:1 и ако не успее, поради неправилно работеща сонда минава в limp mode
              3. "пикаещ" инжектор.

              Заради последното сложих богата в кавички, защото богата смес може да е само на един цилиндър и на газ анализ да излизат някакви що годе нормални смеси, а реално в единия от цилиндрите да се лее тунджа на поразия. Но все пак бих проверил точно в гореописания ред, защото в 90% от случаите е температурен датчик.
              Крайслер Неон Q2 ... много бърз
              Алфа Ромео 155 Q4, много счупена

              Comment


              • #8
                Мерси Колеги, вторник ще я карам на диагностика да видим какво ще покаже.
                146 1.4 Boxer 90HP +-
                Ranault Scenic 1.6e 90HP+Метан

                Comment


                • #9
                  Всичко е наред след диагностиката, няма никакви проблеми по работата на двигателя и ламбда сондата си работи в нормалните граници. Само бобина N2 при по-стресово натоварване, давала леки отклонения. Сигурно ще я сменя по-натам. Иначе миризмата на бензин изчезна след като я изкарах малко извънградско и я позагрях добре . Според думите на майстора и според това което четох през изминалите дни за проблема е нормално при каране на къси разтояния, при зимни условия и студен двигател да се получи това смесване. При мен разтоянието е много късо, и в продължение на месец съм я карал студена без да имам извънградско.
                  Това добре, но днес като отивах към Бургас и пред мен имаше камион, който явно е хвърлил камък и ми пукна стъклото долу в ляво, получи се цепнатина над 10см от основата на стъклото с лека извивка надясно. Това дали се оправя или ще трябва да сменям цялото стъкло. Ако има някой колега от Бургас да знае къде лепят стъкла, ще съм благодарен да обясни.
                  146 1.4 Boxer 90HP +-
                  Ranault Scenic 1.6e 90HP+Метан

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от dievx
                    Всичко е наред след диагностиката, няма никакви проблеми по работата на двигателя и ламбда сондата си работи в нормалните граници. Само бобина N2 при по-стресово натоварване, давала леки отклонения. Сигурно ще я сменя по-натам. Иначе миризмата на бензин изчезна след като я изкарах малко извънградско и я позагрях добре . Според думите на майстора и според това което четох през изминалите дни за проблема е нормално при каране на къси разтояния, при зимни условия и студен двигател да се получи това смесване. При мен разтоянието е много късо, и в продължение на месец съм я карал студена без да имам извънградско.
                    Това добре, но днес като отивах към Бургас и пред мен имаше камион, който явно е хвърлил камък и ми пукна стъклото долу в ляво, получи се цепнатина над 10см от основата на стъклото с лека извивка надясно. Това дали се оправя или ще трябва да сменям цялото стъкло. Ако има някой колега от Бургас да знае къде лепят стъкла, ще съм благодарен да обясни.
                    Ами ходи пеша, за 2 км не си струва да палиш колата изобщо особено зимата!!!
                    Lexus IS200

                    Comment

                    Working...
                    X